Pisicikler

Pisicikler
Fotoğraf bozcaada kilise karşısı sokağında çekildi. O sokak kedilere aittir. Baksanıza nasılda sarmal dolaş yatıyorlar

13 Eylül 2014 Cumartesi

Süt alerjisi

              Kırkımıza gün sayıyordum az kalmıştı kırk uçurmamıza:)) Kızımla birlikte gezmenin tozmanın dibine vuracağız bekleyin bizi sokaklar, cafeler, kordon, denizdeki martılar, bebek arabamızla girebilceğimiz heryer (hayallerim büyük:))

             Bir cuma günü hayallerimi bir köşeye koydum. Çünkü 38 günlük kızımın hafif ateşinin olduğunu fark ettim. Hemen eşimi aradım doktora gittik doktorumuz önemli birşey olmadığını eğer ateşi 38.2 geçerse hemen gelmemizi 37 ve 38.2 dalgalanırsa üç gün sonra gelmemizi söyledi bizde. Eve döndük sürekli ateşini ölçüyorduk yükseldiğinde kıyafetlerini çıkarıyorduk. Ateşi hemen düşüyordu fakat sabit kalmıyor 38.2 de geçmiyordu. Biz tekrar doktorumuza gittik ve doktorumuzun istediği tahlilleri verdik .Yanlız gaita tahlili için numune alırken bebegimin kakasının fışkırır tazda köpüklü,balgamlı ishal oluduğunu farkettik. Bebişim kakasını yaparken bacaklarını karnına çekip ağlıyordu. Hepsini anlattık doktorumuza...

Öğleden sonra sonuçlarımızı alıp doktorumuza götürdük. Doktorumuzda şaşırmıştı ama 41 günlük bebeğime amipli dizanteri tehşişi konuldu:(( Böyle bir hastalık bizim gibi tiziz insanlarını nası olurdu başına gelirdi bir türlü anlam veremiyorduk ama hastaneye yatışımızı yaptık ve tedavimize başladık. Ertesi gün başka hastaneyede numune gönderdik sonuçlar temiz çıktı. Tekrar özel bir labuatora  farklı bir numune daha gönderdik yine temiz çıktı kafamız karışmıştı ama tedaviyide yarım bırakmadık. Prensesime damardan flajıl serum veriliyordu :( O minicik elleri şişmişti ve biz üzüntüden perişandık :((Hastanede ki  bir hafta sonunda ateşimiz düşmüş,ishalimiz azalmıştı fakat krapları devam ediyordu. Evde tedaviye devam etmek üzere evimize geldik. Tabiki biz yokken evin her tarafını dezenfekte ettirdik. Artık Evimizdeydik ve daha iyidik:)

Bir hafta sonra ishal tekrar başladı. Başka doktorlara gittik tekrar gaita tahlileri yapıldı. Hep ama hep mikrop aradı ama temizdi sonuçlar. Bebişim konuşsa bize neler diyecekti lakin öle bi seçenek yok şuan Bizde oturduk elde kağıt kalem yazdık; birincisi doğduktan sonra vucüdunda kırmızı lekeler belirmişti. Lekeler 20 günlükken azalmaya başladılar. İkincisi ciddi bir pişikle karşıyorduk. Üçüncüsü Yeşil kakasıda hala sarıya dönmemişti ve kakası mukuslu,köpüklü ishal şeklindeydi.( Aslında bir kaka insana neler anlatırmış ah bir bilseniz)  dördüncüsü uyurken hırıltı soluyordu. Biz bu arada internettende araştırıyorduk ve inek sütü alerjisi ve laktoz interasyonu bizim belirtilere benziyordu.

Kendi doktorumuza gittik hepsini bir güzel anlattık. Bir de hastanedeyken benim üzüntüden sütüm azalmıştı:( bebişim emmek istemiyordu. Ben devam sütü verdiğimde tekrar ishalın artığını Söyediğimde doktorumuz 2 aylık bebek az raslansada inek  sütü alerjisi olabilceğğni söyledi bir kan testi yapılarak ankaraya gönderdik bir hafta sonra sonuçlarınız geldiğinde bebişimin süt alerjisi olduğu anlaşıldı ve heyet raporuyla alınan özel bir devam sütü kullanacaktı. ( kararlıyım bebeğim bana geri dönecek) ben ise süt ve süt ürünlerini tüketmeyecektim. Ben nerden bilim tam tersine bebeğime, sütüme faydası olur diye hayatımda içmediğim kadar süt içiyor, yogurt, peynir,tereyağı her gün tüketiyordum ama bebeğimi hasta ettiğimden habersizdim:( Benim diyetimden yaklaşık bir hafta sonra kakası altın sarısına döndü üç hafta sonra bagırsaklarıda düzene girdi.

 Bebişim hep göğsümde uyudu ve ağrıyan karnını bana dayadı güç aldı benden. Hayatımızın zor günlerini geçirdik iğneler, serumlar, karnına giren kraplar,sürekli olan ishali, kilo sorunu ve hastane günleri bizi yıprattı, benim sütüm azaldı bebeğim biberona alıştı tüm bunlara rağmen artık bebeğim iğleşecekti artık mutlu olacaktık:). Bebeğinizdeki en ufak değişikiği bile atlamayın takip edin hatta not alın bu notları saklayın ki ilerde lazım olursa elinizde bebeğinizin geçmişi olsun doktorunuzla paylaşırsınız. Sağlıcakla kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder